يك فروند هواپيماي مسافربري صبح امروز در ساعت 9:18 دقيقه به مقصد طبس در شمال فرودگاه مهرآباد تهران دچار سانحه شد و طي آن تمامي 42 سرنشين‌ جان باختند.

بخش اجتماعي تبيان
سقوط هواپيما در تهران

اين هواپيما كه متعلق به شركت هواپيمايي هسا بود، در حين بلند شدن دچار سانحه شد.

صارمي - روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا ضمن اعلام اين حادثه گفت: اين هواپيما كه از نوع ايران 140 بوده است در اطراف تهران سقوط كرده است.

به گفته وي تعداد مسافران اين پرواز هنوز مشخص نيست اما منابع غيررسمي از كشته شدن بيش از 40 سرنشين در اين حادثه خبر دادند كه هفت نفر از آنها كودك بودند.

آغاز عمليات امدادگران

حسين درخشان سخنگوي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در گفت و گو با ايسنا با تاييد خبر سقوط يك فروند هواپيما در فرودگاه مهرآباد گفت: اين هواپيما در حين بلند شدن دچار سانحه شد و در فرودگاه مهرآباد سقوط كرد. تيم‌هاي عملياتي به محل حادثه اعزام شده‌اند اما تا كنون جزئياتي از تعداد دقيق مصدومان و كشته‌ها در دست نيست.

لازم به ذكر است اين هواپيما ايران 140 آنتونوف متعلق به شركت هواپيمايي سپاهان بوده است.

آمار اوليه از شمار كشته‌شدگان و انتقال مصدومان به بيمارستان امام(ره)

ساعت: 10:20

دكتر امين صابري‌نيا رييس اورژانس كشور اخبار اوليه درباره مصدومان و كشته‌شدگان سانحه هوايي صبح امروز را اعلام كرد و به ايسنا، گفت: صبح امروز يك فروند هواپيماي مسافربري حوالي جاده قديم كرج دچار سانحه مي‌شود و بلافاصله اورژانس تهران كدهاي زميني و هوايي خود را جهت ارائه خدمات درماني و امدادي به محل حادثه اعزام كرد.

وي گفت: بنابر اخبار اوليه، 5 مصدوم اين حادثه جهت كامل شدن خدمات درماني به بيمارستان امام منتقل شدند اما متاسفانه مسافران سر صحنه جان خود را از دست دادند.

ساعت: 10:30

تشكيل جلسه فوق‌العاده شوراي هماهنگي بحران در استانداري تهران

رحمتي به ايسنا گفت: دقايقي پس از سقوط هواپيما در محدوده شهرك آزادي نيروهاي مديريت بحران راهي محل حادثه شده و برابر آخرين گزارشات به محل رسيده‌اند.

وي با بيان اينكه هم اكنون نيروهاي اورژانس، آتش نشاني، انتظامي، خدماتي و ... در محل حاضرند، گفت: اين هواپيما كه متعلق به شركت هواپيمايي سپاهان بوده حدود 40 مسافر داشته است اما از وضعيت قطعي آنان خبري در دست نداريم.

مديركل بحران استان تهران از تشكيل جلسه فوق العاده شوراي هماهنگي بحران در استانداري تهران خبر داد و گفت: به دنبال سقوط هواپيما اين جلسه تشكيل شده و تصميماتي پيرامون اين حادثه در اين جلسه اتخاذ خواهد شد.

رحمتي زمان اعلام دقيق جزييات اين سانحه را به پس از تشكيل شوراي بحران استان موكول كرد و ابراز اميدواري كرد كه در سانحه با حداقل تلفات مواجه شويم.

ساعت10:30

ترافيك در منطقه

گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا به محل حادثه حاكي از اين است كه نيمي از بدنه هواپيما سانحه‌ديده در خيابان "شيشه مينا" و نيمه ديگرش نيز داخل پادگان صنايع هوايي افتاده بود.

سقوط هواپيما در تهران

در حال حاضر نيز بالگردهاي هلال‌احمر و اورژانس در آسمان منطقه ديده مي‌شوند و عمليات امدادرساني و نظم‌بخشي به محل آغاز شده و خيابان شيشه مينا و چند خيابان منتهي به آن نيز در حال حاضر مسدود است.

هم‌اكنون كه يك ساعت از وقوع حادثه گذشته، از حضور خبرنگاران و عكاسان به محل حادثه جلوگيري شده است.

دود غليظ ناشي از آتش‌سوزي در اين حادثه از شعاع چندكيلومتري ديده مي‌شود و ترافيك منطقه سنگين است.

اعلام رسمي مرگ تمامي سرنشين‌ها

ساعت:‌10:55

شبكه‌ تلويزيوني خبر دقايقي قبل به نقل از روابط عمومي شركت‌هاي هواپيمايي كشور اعلام كرد: اين هواپيما 42 مسافر داشت كه در اين حادثه 34 بزرگسال و 8 كودك كشته شدند.

ساعت : 11:00

هواپيماي سقوط كرده با ساختمان‌هاي نظامي برخورد نكرده است

معاون سازمان هواپيمايي كشوري از اعزام تيم بررسي سانحه اين سازمان به محل سانحه خبر داد و اعلام كرد: اين هواپيما با ساختمان‌هاي امنيتي و نظامي برخورد نكرده است.

حميد حبيبي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اظهار كرد: يك فروند هواپيماي مسافربري ايران 140 كه در ساعت 9:18 دقيقه در مسير تهران - طبس پرواز كرده بود، دچار سانحه شد.

به گفته وي اين هواپيما به شماره ثبت EP-GPA متعلق به شركت هواپيمايي سپاهان حوالي ورزشگاه آزادي دچار سانحه شده است.

حبيبي اظهار كرد: جزئيات اين سانحه به زودي اعلام مي‌شود.

ساعت:‌ 11:09

هواپيماي سقوط كرده متعلق به سپاه نيست

مسئول روابط عمومي كل سپاه با اشاره به انتشار برخي اخبار مبني بر اينكه هواپيمايي كه صبح امروز در تهران سقوط كرده متعلق به سپاه است، اين خبر را تكذيب كرد.

به گزارش ايسنا، سردار سرتيپ دوم پاسدار رمضان شريف مسئول روابط عمومي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، انتشار برخي اخبار را مبني بر اينكه هواپيماي سقوط كرده در تهران متعلق به سپاه است، تكذيب كرد.

جزيياتي جديد از علت سانحه سقوط هواپيما

ساعت: 11:28

حبيبي معاون استاندارد پرواز هواپيمايي كشور اعلام كرد:‌ علت دقيق سانحه سقوط هواپيماي مسافربري در تهران بايد توسط تيم بررسي حادثه اعلام شود .

به گزارش سرويس حوادث ايسنا، حبيبي دقايقي قبل در اين خصوص گفت: اين هواپيما در ساعت 9:20 دقيقه از فرودگان مهرآباد پرواز كرده اما به تقاضاي برج مراقبت گردش به چپ نمي‌كند و به سمت راست مي‌رود و درنتيجه در داخل منطقه سقوط مي‌كند.

همچنين مجيدي معاون وزير راه نيز اعلام كرد: هواپيماي ايران 141 شركت هواپيمايي سپاهان با 48 مسافر در حاشيه شهرك فرهنگيان دچار سانحه شده است. اين هواپيما 40 مسافر و 8 خدمه داشته كه تعدادي از مسافرين به بيمارستان منتقل شده‌اند اما تعداد مجروحان و كشته شده‌ها به طور دقيق معلوم نيست.

وي همچنين افزود:‌ در حال حاضر گروه‌هاي امدادي در تلاشند اگر اجسادي در هواپيما باقي مانده آنها را خارج كنند.

مجيدي افزود: هم اكنون كميسيون بررسي سازمان هواپيمايي‌هاي كشوري در محل حضور داشته و در حال خارج كردن جعبه سياه هستند، لذا علت بررسي سانحه متعاقبا اعلام مي‌شود.


منبع : ايسنا


دسته ها : اخبار
شنبه بیست و پنجم 5 1393 0:1
X