آمار كامپيوترهاي كل جهان

چند ايميل در روز مبادله مي شود؟ 


كاربرانآرام پشت لپ‌تاپ‌ها، رايانه‌ها و موبايل‌هايشان نشسته‌اند. اما در پس اين ظاهر، روزانه 144بيليون ايميل رد و بدل مي‌شود و اينگونه است كه اينترنت دردستان ماست...
اينترنت،ايميل

استفادهاز اينترنت و ابزارهاي فناوري اطلاعات به شدت در حال رشد است به نحوي كه براساس آمارهاي ارائه شده از سوي پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات روزانه 144 بيليون ايميل در جهان مبادله مي شود و بررسي هاي صورت گرفته از وجود 104 بيليون كامپيوتر شخصي حكايت دارد.

رشد استفاده از اينترنت و فناوري اطلاعات از وجود 2.5 بيليون نفر بر روي وب حكايت دارد و براساس آمارهاي ارائه شده از سوي پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات 34 درصد از كل جمعيت جهان كاربران شبكه هاي وب هستند.

براساس بررسي‌هاي صورت گرفته با توجه به اينكه استفاده از ابزارهاي فناوري اطلاعات روز به روز شتاب بيشتري به خود مي گيرد آمار كاربران جهاني ايميل 2.2 بيليون برآورد مي‌شود و ميزان ترافيك روزانه ايميل در جهان 144 بيليون است.

تا پايان دسامبر سال 2012 بالغ بر 634 ميليون وبسايت در دنيا به ثبت رسيده و در طول يكسال نيز 51 ميليون وبسايت جديد به اين آمار اضافه شده است.

رشداينترنت به حدي فراگير شده كه شبكه‌هاي اجتماعي يكي از مهم‌ترين كاربردها را براي كاربران اينترنت به همراه دارد و براساس بررسي هاي به عمل آمده، 74درصد كاربران اينترنت در اين شبكه ها هستند و 22 درصد آنها كاربران تمام وقت آنلاين هستند.

بررسيهاي صورت گرفته از وجود 104 بيليون كامپيوتر شخصي و بيش از 10 بيليون دستگاه متصل به اينترنت در جهان حكايت دارد و با اين وجود هم اكنون حركت اصلي در فناوري اطلاعات در دنيا به سمت رايانش ابري ارزيابي مي شود

براساساين آمارها، روزانه بيشتر از 2 بيليون ويدئو در شبكه اجتماعي يوتيوب آپلودمي‌شود و ماهانه 32 بيليون جست‌وجو در شبكه توئيتر صورت مي گيرد. همچنين كاربران توئيتر در ماه 200 ميليون مطلب روي اين شبكه توئيت مي كنند و 1.2 تريليون جستجو نيز ماهانه روي گوگل صورت مي گيرد.

بررسي هاي صورت گرفته از وجود 104 بيليون كامپيوتر شخصي و بيش از 10 بيليون دستگاه متصل بهاينترنت در جهان حكايت دارد و با اين وجود هم اكنون حركت اصلي در فناوري اطلاعات در دنيا به سمت رايانش ابري ارزيابي مي شود.

پژوهشگاه علومو فناوري اطلاعات همچنين تغيير رويكرد پژوهشگران را از ديگر مزاياي رشد استفاده از اينترنت و فناوري اطلاعات برآورد مي كند به نحوي كه هم اكنون پژوهشگران از ابزار جستجوي جامعي مانند گوگل اسكولار براي تحقيق استفاده ميكنند؛ همچنين رشد مقالات و كتب الكترونيكي از ديگر اتفاقاتي است كه رويكردپژوهشگران براي استفاده از منابع علمي را تغيير داده است و آنها از زوترو،مندلي و اندتوت به عنوان ابزار پژوهش استفاده مي كنند.

تاپايان دسامبر سال 2012 بالغ بر 634 ميليون وبسايت در دنيا به ثبت رسيده و در طول يكسال نيز 51 ميليون وبسايت جديد به اين آمار اضافه شده است

استفادهاز شبكه هاي اجتماعي براي تحقيق و پژوهش موضوع ديگري است كه كاربرد استفاده از اين ابزار را افزايش داده به نحوي كه با تغيير رويكرد پژوهشگران، آنها از ابزارهايي مانند ريسرچ گيت - Research Gate - ، انجمن -Anjoman - و اكادميا - Academia - براي تحقيق استفاده مي كنند و ارائه دروس نيز به صورت متن باز - Open Courseware - صورت مي گيرد و از ابزارهاي آنلاين در تدريس حتي كلاسهاي حضوري استفاده مي شود.

براساس اين تحقيقات، انجام مراحل ارائه پيشنهاد تا پذيرش تحقيقات و پژوهش به صورت آنلاين نيز از ديگر مواردي است كه از تغيير رويكرد پژوهشگران با استفاده ازابزارهاي فناوري اطلاعات حكايت دارد.

بخش ارتباطات تبيان


منبع: ايتنا
دسته ها : اجتماعي - ارتباطات
شنبه بیست و پنجم 5 1393 18:26
X