سرقت اطلاعات با لمس رايانه سرقت اطلاعات با لمس رايانه

يكي از پيش پا افتاده‌ترين راه‌ها براي نفوذ در يك رايانهيافتن يك رخنه در سيستم يا تدارك حمله‌اي براي نفوذ است كه نمي‌توان هيچ يك از اين روش‌ها را سريع و راحت توصيف كرد. اما گروهي از دانشجويان روشي ساده‌تر را براي نفوذ در يك رايانه يافته‌اند كه از طريق لمس آن ميسر مي‌شود.

با استفاده از اين روش مي‌توانيد در حالي كه يك دست‌بند ديجيتايزر به‌دست داريد، تنها با لمس كامپيوتر، تغييرات هرچند كوچك در پتانسيل الكتريكي را بسنجيد تا با استفاده از آن حتي بتوانيد كليد‌هاي قفل‌گذاري بسيار قوي‌تر را نيز آشكار سازيد. براي انجام اين كار حتي لازم نيست تا با استفاده از دست خود مستقيماً رايانه‌ي مورد نظر را لمس كنيد، بلكه دانشمندان با استفاده از كابل‌هاي ويدئويي يا كابل‌هاي شبكه‌ي متصل نيز قادر به شناسايي كليدها شده‌اند.

شايد هم‌اكنون اين نگراني در شما ايجاد شده باشد كه درصورت لمس گجت‌هاي شما توسط افراد ديگر، اطلاعات شما به سرقت خواهد رفت، اما اين گونه نيست، چراكه اين فناوري با تمركز روي نرم‌افزار رمزگذاري GnuPG كه به منظور رمزگذاري و حفاظت از اطلاعات شما در ارتباطات به‌كار برده مي‌شود، توسعه يافته است. افرادي كه درصدد دريافت اطلاعات و رمزگشايي آن‌ها هستند، بايد الكتريسيته جريان يافته را نيز تحت نظر خود بگيرند. با توجه به ساختار اين روش متوقف كردن آن نيز كار ساده‌اي نيست و در صورتي كه علاقه‌اي به حفظ و نگه‌داري سيستم‌هاي حساس خود بصورت ايزوله يا براي مثال در داخل قفس فارادينداشته باشيد(!)، پس بايد هر لحظه در انتظار تماس فيزيكي نفوذگران با سيستم و در نتيجه سرقت اطلاعات به روش ذكر شده باشيد.


 منبع: زوميت
 نويسنده: حسين خليلي صفا

دسته ها : ارتباطات
يکشنبه دوم 6 1393 21:31
X