قانون تشكيل وزارت راه و شهرسازي

ماده ۱ـ از تاريخ تصويب اين قانون وزارت راه و شهرسازي از تجميع وزارتخانه‌هاي مسكن و شهرسازي و راه و ترابري تشكيل مي‌گردد. شرح وظايف و اختيارات وزارتخانه جديد شامل وظايف و اختيارات دو وزارتخانه مسكن و شهرسازي و راه و ترابري است.

ماده ۲ـ كليه امكانات، تعهدات، اعتبارات، نيروي انساني، اموال منقول و غيرمنقول در وزارتخانه‌هاي يادشده به وزارت راه و شهرسازي منتقل مي‌شود.

ماده ۳ـ وظايف و اختيارات وزارت راه و شهرسازي با توجه به قوانين برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران، اجراي سياستهاي كلي اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسي و مديريت خدمات كشوري در كارگروهي متشكل از وزير راه و شهرسازي و معاونين برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي، توسعه مديريت و سرمايه انساني، امور حقوقي و امور مجلس رئيس‌جمهور، تنقيح و پس از تصويب هيأت وزيران حداكثر سه ماه پس از ابلاغ اين قانون به مجلس شوراي اسلامي تقديم مي‌گردد.

ماده ۴ـ در كليه قوانين به جاي وزارتخانه‌هاي ياد شده و وزيران آنها به ترتيب وزارت راه و شهرسازي و وزير آن جايگزين مي‌گردد.

قانون فوق مشتمل بر چهار ماده در جلسه علني روز سه‌شنبه مورخ سي و يكم خرداد ماه يكهزار و سيصد و نود مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ ۱ / ۴ / ۱۳۹۰ به تأييد شوراي نگهبان رسيد.

رييس مجلس شوراي اسلامي ـ علي لاريجاني


 منبع: بانك قوانين
يکشنبه دوم 6 1393 23:14
X